https://www.mondotravel.pl/dla-szkol/wycieczki-szkolne-w-polsce/25-wycieczka-turystyczno-krajoznawcza-ojcowski-park-narodowy-krakow-zakopane#sigProId0136aa1d55
Zwiedzane miejsca: Ojcowski Park Narodowy, Opactwo Benedyktynów w Tyńcu, Kopania Soli w Bochni, Kraków, Tatrzański Park Narodowy, Dolina Kościeliska, Zakopane.
Organizator zapewnia:
• Transport komfortowym autokarem z klimatyzacją
• 4 noclegi w ośrodku wypoczynkowym/schronisku młodzieżowym/ pensjonacie
• 4 śniadania i 4 gorące obiadokolacje
• ubezpieczenie od NNW i KL i bagażu Towarzystwa Ubezpieczeniowego Signal Iduna
• Opiekę pilota,
• Opłaty za bilety wstępu do zwiedzanych obiektów i Parków Narodowych a także przewodników lokalnych i górskich
• Taksę klimatyczną
• Opłaty za parkowanie autokaru
• Opłaty drogowe za przejazd autokaru autostradą
• Podatek VAT
Termin: do uzgodnienia (5 dni)
Cena: do uzgodnienia
zostanie skalkulowana po podaniu przez zleceniodawcę miejsca wyjazdu oraz ilości uczestników biorących udział w wycieczce.
PROGRAM WYCIECZKI:
Dzień 1.
Zbiórka uczestników spotkanie z pilotem, pakowanie bagaży, zajęcie miejsc w autokarze, wyjazd spod szkoły.Przejazd do Ojcowskiego Parku Narodowego zakwaterowanie uczestników. Następnie wyjazd do Ojcowa i udanie się na pieszą wędrówkę (z przewodnikiem) z parkingu w Ojcowie w dół Doliny Prądnika do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości oraz Igły Deotymy. Dalej przez Wąwóz Ciasne Skałki do Groty Łokietka. Grupa zwiedzi jaskinię a po jej zwiedzeniu powróci do Ojcowa na zwiedzanie ruin gotyckiego zamku Kazimierza Wielkiego (z zewnątrz). Następnie powrót do miejsca zakwaterowania na obiadokolację i nocleg.
Dzień 2.
Po śniadaniu przejazd do Klasztoru Benedyktynów w Tyńcu. Uczestnictwo w warsztatach edukacyjnych połączone ze zwiedzaniem klasztoru (Organizatorzy wycieczki mają możliwość wyboru jednego z pięciu bloków tematycznych.
Wszystkie tematy wpisują się w różnym stopniu w założenia ogólne i są adresowane do uczniów gimnazjum).
Celem warsztatów jest: 1. rozwijanie w uczniu ciekawości świata; 2. motywowanie ucznia do aktywnego poznawania rzeczywistości, uczenia się i komunikowania, w tym także do samokształcenia i samodzielnego docierania do informacji;
4. wprowadzanie ucznia w tradycję i sferę wartości narodowych oraz kształtowanie postawy otwartości wobec innych kultur;
BLOKI TEMATYCZNE (jeden z zaproponowanych do wyboru)
I. W klasztornych murach
Podstawa programowa. Historia
7.1) Chrześcijaństwo: Uczeń umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny i rozprzestrzenianie się chrześcijaństwa;
9. Początki cywilizacji zachodniego chrześcijaństwa.
12.1) Kultura materialna i duchowa łacińskiej Europy.
Uczeń: wyjaśnia kulturotwórczą rolę Kościoła w dziedzinie nauki, architektury, sztuki i życia codziennego średniowiecznego społeczeństwa;
II. Sztuka romańska w Polsce i w Europie oraz Przez style i epoki.
Podstawa programowa. Historia
12.3) rozpoznaje zabytki kultury średniowiecza, wskazując różnice pomiędzy stylem romańskim a stylem gotyckim, z uwzględnieniem przykładów z własnego regionu.
III. Tabliczka, zwój, kodeks i co dalej…, czyli historia książki.
Podstawa programowa. Historia
12.1) Kultura materialna i duchowa łacińskiej Europy. Uczeń: wyjaśnia kulturotwórczą rolę Kościoła w dziedzinie nauki, architektury, sztuki i życia codziennego średniowiecznego społeczeństwa;
IV. Historyczne początki Małopolski
Podstawa programowa. Historia
13.3) wyjaśnia okoliczności przyjęcia chrztu przez Piastów oraz następstwa kulturowe, społeczne i polityczne chrystianizacji Polski;
V. Wieki ciemne i blaski średniowieczna
Podstawa programowa. Język polski
2.8) rozpoznaje odmiany gatunkowe literatury popularnej: zabawa konwencją literacką 2.10) znajduje w tekstach współczesnej kultury popularnej (np. w filmach, komiksach, piosenkach) nawiązania do tradycyjnych wątków literackich i kulturowych; wskazuje przykłady mieszania gatunków.
Po wizycie w klasztorze Benedyktynów przejazd autokarem do Bochni. Następnie zwiedzanie z przewodnikiem zabytkowej kopalni soli wpisanej na listę światowego dziedzictwa kulturalnego UNESCO. Uczestnicy wycieczki udadzą się z przewodnikiem w niezwykłą podróż przez najpiękniejsze wyrobiska kopalni. Będą mogli podziwiać unikatowe komory solne o charakterystycznym kształcie i układzie geologicznym, piękne wykute w soli kaplice, rzeźby solne oraz narzędzia i urządzenia górnicze tworzące wyjątkowe, zadziwiające podziemne miasto. W godzinach popołudniowych powrót do miejsca zakwaterowania na obiadokolację i nocleg.
Dzień 3.
Po śniadaniu wykwaterowanie i przejazd autokarem do Krakowa pod Wzgórze Wawelskie. Na Wzgórzu Wawelskim spotkanie z 2 przewodnikami. Podział uczestników wycieczki na dwie grupy, które następnie udadzą się osobno na zwiedzanie Zamku w tym: Komnat Królewskich, Skarbca, Zbrojowni oraz Katedry. W godzinach południowych uczestnicy wycieczki przejdą najstarszymi uliczkami miasta-Grodzką, Kanoniczną, Franciszkańską gdzie zwiedzą jedną z najpiękniejszych świątyń Krakowa –Kościół Franciszkanów z witrażami Stanisława Wyspiańskiego. Zobaczą także Pałac Biskupi ze słynnym „Oknem Papieskim”, przejdą przez Krakowskie Planty do dzielnicy uniwersyteckiej gdzie wejdą na dziedziniec Collegium Maius (najstarszego budynku uniwersyteckiego w Polsce. Będą mogli zobaczyć Collegium Novum i pomnik najsłynniejszego studenta Akademii Krakowskiej- Mikołaja Kopernika. Po krótkim pobycie w Akademii udadzą się na Rynek Krakowski, który zostanie im zaprezentowany i omówiony przez lokalnego przewodnika miejskiego. Będąc na Rynku krakowskim zwiedzą najważniejszą świątynię Krakowa –Kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Zwiedzanie Starego Miasta zakończą przejściem ulicą Floriańską do Barbakanu (średniowiecznych murów miejskich). W godzinach popołudniowych uczestnicy wycieczki autokarem przejadą z Krakowa do Zakopanego do jednego z pensjonatów na obiadokolację i nocleg.
Dzień 4.
Po śniadaniu wyjazd autokarem do Doliny Kościeliskiej drugiej co do wielkości doliny w polskiej części Tatr, przez wielu uważanej za najpiękniejszą. Podczas wycieczki uczestnicy będą mogli zaobserwować bogactwo form skalnych ukształtowanych przez płynącą wodę Potoku Kościeliskiego w tym polany, bramy, turnie, jaskinie a także jedyny w polskiej części Tatr Zachodnich udostępniony dla zwiedzających turystów- Staw Smerczyński. Po dojściu do końca doliny uczestnicy odpoczną w drewnianym schronisku „Ornak” a następnie razem z przewodnikiem tatrzańskim wrócą do wylotu Doliny Kościeliskiej. Po powrocie do Zakopanego i odpoczynku w pensjonacie po pieszej wędrówce w godzinach popołudniowych udadzą się na zwiedzanie miasta Zakopane z lokalnym przewodnikiem. W programie zwiedzania Stolicy Polskich Tatr przewidziano między innymi: zwiedzanie Muzeum Tatrzańskiego lub Muzeum Stylu zakopiańskiego w willi Koliba Cmentarza na Pęksowym Brzysku, Starego Kościółka, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, przejazd do Jaszczurówki ( w której znajduje się kapliczka w stylu zakopiańskim wg projektu Stanisława Witkiewicza). Po drodze do kapliczki zaplanowano zwiedzanie skoczni narciarskich w tym Wielkiej Krokwi, na której odbywają się zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich.
Dzień 5.
Po śniadaniu wykwaterowanie zapakowanie bagaży do autokaru i wyjazd w drogę powrotną do domu ( ewentualnie tuż przed wyjazdem z Zakopanego wizyta pod Gubałówką na zakup pamiątek) W drodze powrotnej przerwa na obiad. Planowany przyjazd w późnych godzinach popołudniowych.
Uwagi:
1. Program ma charakter ramowy w związku z powyższym kolejność zwiedzania może ulec zmianie
2. Zwiedzanie wyszczególnionych w programie obiektów odbędzie się z licencjonowanym przewodnikiem lokalnym lub przewodnikiem górskim (dotyczy wejścia z grupą do Ojcowskiego Parku Narodowego i Tatrzańskiego Parku Narodowego).
3. Cena została skalkulowana przy minimum 44 osobach płacących
4. Pilot nie oprowadza grupy po muzeach lub obiektach sakralnych podczas wycieczek pełni rolę przewodnika tylko w granicach dozwolonych prawem.
5. Szkoła ma obowiązek dostarczenia przed wyjazdem listy uczestników z adresem zamieszkania i pieczątką szkoły i nr legitymacji szkolnej
6. Ze względu na planowaną liczbę uczestników przewidziano miejsce dla
osób funkcyjnych- kadry pedagogicznej